25 Ekim 2024

Okuma Süresi: 4 dakika

Screaming Frog ile Site Haritası Oluşturmak

Site haritası oluşturma, Screaming Frog'un belki de en az kullanılan ama en değerli özelliklerinden biri. Bu içerikte, Screaming Frog'da birkaç basit adımda nasıl site haritası oluşturulabileceğini anlatacağım.

#ScreamingFrog

#SiteHaritasıOluşturmak

Screaming Frog ile Site Haritası Oluşturmak

Herkese merhaba.

Bugün, SEO operasyonlarında sıklıkla kullandığımız Screaming Frog’un oldukça faydalı bir özelliğinden bahsedeceğim: Site haritası oluşturma.

Site haritaları, arama motoru botlarının web sitemizdeki sayfaları keşfetmesini ve indekslemesini kolaylaştıran yol gösterici dokümanlardır. Bu haritaları oluşturmak için farklı yöntemler mevcut ancak Screaming Frog ile bu işlemi hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleştirebiliriz.

Bu içerikte, Screaming Frog kullanarak nasıl kapsamlı ve özelleştirilmiş bir site haritası oluşturabileceğinizi adım adım anlatacağım.

Hazırsanız başlayalım.

Kısaca Site Haritası Nedir? SEO Açısından Neden Önemli?

Site haritası, web sitenizin içerdiği tüm sayfaların listesini sunan bir XML dosyasıdır. Bu dosya, arama motoru botlarına sitenizin yapısını ve içeriğini daha kolay anlamaları için rehberlik eder.

SEO açısından site haritaları, özellikle büyük ve karmaşık sitelerde, tüm içeriğin doğru ve hızlı bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Site Haritası Kullanmak Zorunda Mıyız?

Site haritası kullanmak zorunlu değildir fakat özellikle büyük ve karmaşık sitelerde kullanılması önemlidir. İyi yapılandırılmış küçük sitelerde Google genellikle tüm sayfaları keşfedebilir. Yine de site haritası bu süreci hızlandırır ve optimize eder. Bu da performansta fark yaratabilecek bir detaydır.

Screaming Frog ile Nasıl Site Haritası Oluşturacağız?

Screaming Frog’da çok basit birkaç adımı takip ederek site haritası oluşturmak mümkün.

Öncelikle sitenin tamamını crawl etmemiz gerekiyor. Sonrasında site haritasının ayarlarına geçeceğiz.

Screaming Frog Site Haritası

Hangi sayfaların site haritasına dahil edilmesini istiyorsak giriş ekranında bunları seçebiliriz. Tabi ki ideal senaryoda redirect ettiğimiz ya da kullanıcının ve googlebot’un ulaşamadığı URL’leri site haritası ile Google’a sunmak anlamsız.

Screaming Frog Sitemap

Last Modified alanı default olarak site haritasını oluşturduğumuz tarih ile geliyor. Burayı özelleştirerek farklı bir tarih de yazabiliriz.

Bunun dışında sitemap’de yer almasını istediğimiz tag’lerin tümünü özelleştirmek mümkün tool’da.

Örneğin; priority için crawl depth bazında bir ölçeklendirme yapabiliyoruz. Ya da change freq için crawl depth bazlı değerlerin yanında calculate from last modified header seçeneği de mevcut. Bu seçeneği işaretlediğinizde eğer sayfa 24 saat içerisinde değiştiyse daily, değişmediyse monthly değerini atıyor Screaming Frog.

Screaming Frog ile Site Haritası Oluşturmak

Site haritasına image’leri ve hreflang’leri dahil etmek de bir seçenek olarak sunuluyor.

Web site mimarisini dikkate alarak kurguyu tamamladıktan sonra site haritasını export edebiliriz.

Tüm bu işlemler yalnızca birkaç dakika alacaktır. Tabi sonrasında site haritasının dizine yüklenmesi işi var fakat o da kısa bir işlem.

Burada sorun, kapsamı düzenli olarak değişen bir web sitesi için site haritasını her seferinde manuel oluşturmanın alacağı efor. Bunun için de dinamik site haritası çalıştırmak ideal senaryoda en doğru tercih. Elbette şartlar müsaitse.

Site Haritası Oluştururken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Site haritası oluştururken şu noktalara dikkat etmeliyiz;

  • Yalnızca indekslenmesini istediğiniz sayfalar olmalı.
  • Her bir site haritası dosyasının boyutu 50MB’ı geçmemeli.
  • Bir site haritası en fazla 50.000 URL içermeli.
  • Büyük sitelerde site haritasını bölümlere ayırmalı ve bir site haritası dizini oluşturmalıyız
  • Uygun öncelik ve değişim sıklığı değerlerini atamamız iyi olabilir.
  • Robots.txt dosyasında site haritasının konumunu belirtmeliyiz.

Bir içeriğin daha sonuna geldik. Umarım amacına ulaşan ve sizler için fayda üreten bir içerik olmuştur. Geri bildirimlerinizi mutlaka bekliyorum.

Organik Büyüme İçin İlk Adımı Atın!

Web sitenizin ve markanızın potansiyelini ortaya çıkarmak, organik görünürlüğünüzü artırmak ve doğru hedef kitleye ulaşmak için şimdi iletişime geçin. İhtiyaçlarınıza özel çözümler sunmak için buradayım!

Birlikte İşbirliği Yaparak Harika İşlere İmza Atabiliriz!

Yorum Yaz

Eren Talha Çolak

Eren Talha Çolak

SEO & Organic Growth Danışmanı

Merhaba, ben Eren. 2017 yılında adım attığım ve aradan geçen süre içerisinde SEO'nun yanı sıra dijital pazarlamanın tüm çalışma alanlarını deneyimleme fırsatı bulduğum bu dünyada, danışmanlık verdiğim tüm markalarda istisnasız organik büyüme ve katma değer sağlama hedeflerine hizmet edecek detay stratejiler ile ilerliyor; bu bakış açısının yarattığı farkı veriler ile somutlaştırarak ölçümlenebilir sonuçlar ortaya koyuyorum.

SEO & Organic Growth Blog

Dijital dünyada organik büyüme stratejileri ve SEO teknikleri üzerine teorinin yanı sıra deneyim ve gözlemlerimi paylaştığım blog içeriklerini inceleyerek dijital varlığınızı güçlendirmek ve uygulama becerilerinizi geliştirmek için ihtiyacınız olan ipuçlarına ulaşabilirsiniz.

Backlink Gap Analizi: Off-Page'de Fırsatları Keşfetmek ve Otoriteye Dönüştürmek Backlink Gap Analizi: Off-Page'de Fırsatları Keşfetmek ve Otoriteye Dönüştürmek

Bu içerikte, Backlink Gap analizi ile rakiplerinizin yer aldığı ancak sizin görünür olmadığınız mecraları nasıl tespit e...

21 Haziran 2025

Okuma Süresi: 21 Dakika

DEVAMINI OKU
SERP Nedir? SERP Özellikleri SERP Nedir? SERP Özellikleri

23 Mayıs 2025

Okuma Süresi: 5 Dakika

DEVAMINI OKU
Orphan Page (Yetim Sayfa) Nedir? Nasıl Tespit Edilir? Orphan Page (Yetim Sayfa) Nedir? Nasıl Tespit Edilir?

23 Mayıs 2025

Okuma Süresi: 26 Dakika

DEVAMINI OKU
WhatsApp Icon Bilgi Al!

© 2025 - Eren Talha ÇOLAK