Search Intent (Arama Niyeti)
Search Intent (arama niyeti); bir kullanıcının, Google’da aradığı sorguyu ne amaçla aradığını ifade eder.
Google’ın sıralama algoritmasının temel amacı da kullanıcılara aradığı sorgularda arama amacına uygun bir şekilde ideal sonuçları en doğru ve hızlı şekilde listelemektir.
Kullanıcıların Google’da kelime gruplarını search etme amaçları değişkenlik gösterebilir. Örneğin; “koşu ayakkabısı satın al” sorgusu transactional bir arama niyetiyken “saç bakımı nasıl yapılır” sorgusu informational intent’e sahiptir.
Web sayfalarımızı tasarlarken kullanıcıların arama niyetini dikkate alarak hareket etmeli ve bu bakış açısıyla arama motoru botlarının değerleme düzeyini de inceliyor olmalıyız. Bir ürünün fiyatını araştıran kullanıcıyı blog formatında bir sayfa yapısı ile yakalamak mümkün değildir.
SEO görünürlüğü hedeflediğimiz sorgularda Google’ın değerlediği sayfa yapılarını inceleyerek arama niyetine ilişkin detaylı bir yönlendirme elde edebiliriz. Diğer taraftan buradaki incelemeyi otomatize eden analiz araçlarından biri olan Semrush’ı da kullanmak mümkündür.
Semrush, web sitesinin Google’da sıralama aldığı sorguların arama niyetlerini aşağıdaki gibi özetler: