SEOTeknik SEO

Screaming Frog ile Site Haritası Oluşturmak

Herkese merhaba.

Bugün, SEO operasyonlarında sıklıkla kullandığımız Screaming Frog’un oldukça faydalı bir özelliğinden bahsedeceğim: Site haritası oluşturma.

Site haritaları, arama motoru botlarının web sitemizdeki sayfaları keşfetmesini ve indekslemesini kolaylaştıran yol gösterici dokümanlardır. Bu haritaları oluşturmak için farklı yöntemler mevcut ancak Screaming Frog ile bu işlemi hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleştirebiliriz.

Bu içerikte, Screaming Frog kullanarak nasıl kapsamlı ve özelleştirilmiş bir site haritası oluşturabileceğinizi adım adım anlatacağım.

Hazırsanız başlayalım.

Kısaca Site Haritası Nedir? SEO Açısından Neden Önemli?

Site haritası, web sitenizin içerdiği tüm sayfaların listesini sunan bir XML dosyasıdır. Bu dosya, arama motoru botlarına sitenizin yapısını ve içeriğini daha kolay anlamaları için rehberlik eder.

SEO açısından site haritaları, özellikle büyük ve karmaşık sitelerde, tüm içeriğin doğru ve hızlı bir şekilde indekslenmesini sağlar.

Site Haritası Kullanmak Zorunda Mıyız?

Site haritası kullanmak zorunlu değildir fakat özellikle büyük ve karmaşık sitelerde kullanılması önemlidir. İyi yapılandırılmış küçük sitelerde Google genellikle tüm sayfaları keşfedebilir. Yine de site haritası bu süreci hızlandırır ve optimize eder. Bu da performansta fark yaratabilecek bir detaydır.

Screaming Frog ile Nasıl Site Haritası Oluşturacağız?

Screaming Frog’da çok basit birkaç adımı takip ederek site haritası oluşturmak mümkün.

Öncelikle sitenin tamamını crawl etmemiz gerekiyor. Sonrasında site haritasının ayarlarına geçeceğiz.

Screaming Frog ile Site Haritası Oluşturmak

Hangi sayfaların site haritasına dahil edilmesini istiyorsak giriş ekranında bunları seçebiliriz. Tabi ki ideal senaryoda redirect ettiğimiz ya da kullanıcının ve googlebot’un ulaşamadığı URL’leri site haritası ile Google’a sunmak anlamsız.

Screaming Frog ile Site Haritası Oluşturmak

Last Modified alanı default olarak site haritasını oluşturduğumuz tarih ile geliyor. Burayı özelleştirerek farklı bir tarih de yazabiliriz.

Bunun dışında sitemap’de yer almasını istediğimiz tag’lerin tümünü özelleştirmek mümkün tool’da.

Örneğin; priority için crawl depth bazında bir ölçeklendirme yapabiliyoruz. Ya da change freq için crawl depth bazlı değerlerin yanında calculate from last modified header seçeneği de mevcut. Bu seçeneği işaretlediğinizde eğer sayfa 24 saat içerisinde değiştiyse daily, değişmediyse monthly değerini atıyor Screaming Frog.

Screaming Frog ile Site Haritası Oluşturmak

Site haritasına image’leri ve hreflang’leri dahil etmek de bir seçenek olarak sunuluyor.

Web site mimarisini dikkate alarak kurguyu tamamladıktan sonra site haritasını export edebiliriz.

Tüm bu işlemler yalnızca birkaç dakika alacaktır. Tabi sonrasında site haritasının dizine yüklenmesi işi var fakat o da kısa bir işlem.

Burada sorun, kapsamı düzenli olarak değişen bir web sitesi için site haritasını her seferinde manuel oluşturmanın alacağı efor. Bunun için de dinamik site haritası çalıştırmak ideal senaryoda en doğru tercih. Elbette şartlar müsaitse.

Site Haritası Oluştururken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Site haritası oluştururken şu noktalara dikkat etmeliyiz;

  • Yalnızca indekslenmesini istediğiniz sayfalar olmalı.
  • Her bir site haritası dosyasının boyutu 50MB’ı geçmemeli.
  • Bir site haritası en fazla 50.000 URL içermeli.
  • Büyük sitelerde site haritasını bölümlere ayırmalı ve bir site haritası dizini oluşturmalıyız
  • Uygun öncelik ve değişim sıklığı değerlerini atamamız iyi olabilir.
  • Robots.txt dosyasında site haritasının konumunu belirtmeliyiz.

Bir içeriğin daha sonuna geldik. Umarım amacına ulaşan ve sizler için fayda üreten bir içerik olmuştur. Geri bildirimlerinizi mutlaka bekliyorum.

erentcolak

Merhaba, ben Eren. Lise yıllarında ilgi duymaya ve yakından ilgilenmeye başladığım blog ve web dünyasına 2017 yılında önemli bir adım attım. Üniversite yıllarımda başladığım bu macerada Kocaeli Üniversitesi Endüstri Mühendisliği lisans eğitimini başarıyla tamamladıktan sonra yalnızca SEO dikeyinde değil dijital pazarlamanın tüm çalışma alanlarında doğrudan çalışma fırsatı buldum. SEO’yu yalnızca bir kariyer hedefi ve/veya son dönem trendleri ile beraber popüler olan bir çalışma alanı olarak görmüyor, danışmanlık verdiğim tüm markalarda istisnasız organik büyüme ve katma değer sağlama hedeflerine hizmet edecek detay stratejiler ile ilerliyorum. Profesyonel hayatımın dışında okumayı, izlemeyi ve yazmayı severim. Okuduklarımı ve izlediklerimi yazmak ise bana en keyif veren hobilerimdendir. Özellikle tarih, finans ve psikoloji ekseninde okumalar yapmak ve detayda ilgi duyduğum spesifik konuları yakından takip etmek benim için çok değerli. Günümün bir bölümünü mutlaka kedim Nuriye’ye ayırıyor, SEO operasyonlarına onu da dahil ediyorum.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu