Negatif SEO Nedir?
Dijital pazarlamada ve SEO’da artan rekabet sonrasında sıklıkla karşılaştığımız kavramlardan biri olan negatif SEO; bir web sitesinin SEO görünürlüğüne ve performansına zarar vermek adına yapılan kötü niyetli aksiyonların ve saldırıların bütünüdür.
Sistematik planlanan ve eksiksiz uygulanan bir negatif SEO stratejisi, doğru anda mühdale etmediğinizde deyim yerindeyse web sitenizin SEO görünürlüğünü yerle bir edebilir ve geri dönülmesi zor ya da önemli ölçüde efor gerektiren hasarlar bırakır.
Negatif SEO çalışmalarında ana odağı genellikle spam backlink’ler oluşturur. Dolayısıyla negatif SEO’dan korunmak için düzenli aralıklarla web sitenizin backlink profilini kontrol etmeniz ve zararlı olduğunu düşündüğünüz bağlantıları Disavow Tool (Bağlantı Reddetme) aracılığıyla Google’a bildirmeniz gerekir.
Yine doğrudan web sitesinin barındığı sunucuya farklı tekniklerle saldırılması ve web sitesinde kesintiye neden olunması sonucu kullanıcıların ve arama motoru botlarının web sayfalarına ulaşmasını engellemek de negatif SEO’nun yaygın uygulama alanlarından biridir.
Burada da sunucudaki olası kesintileri takip etmek adına Search Console’un crawl stats çıktılarını düzenli olarak takip etmek ve yine sunucu hizmeti aldığınız sağlayıcıdan bu tip olası saldırılara ilişkin güvenlik önlemleriyle ilgili detaylı bilgi almak ve ihtiyaç halinde ek önlemlere başvurmak negatif SEO’nun etkilerinden korunmak adına önemlidir.
Negatif SEO kapsamında çok az kullanılan teknik ise web sitesinin kopyalanmasıdır. İçeriği çalmak ve arama motoru botlarını yanıltmak adına kullanılan bu yöntem diğer aksiyonlara kıyasla çok daha uzun bir zaman ve yoğun efor gerektirdiğinden dolayı genellikle tercih edilmez.